Untilted post of mine :)

Bismillahirahmanirahim.. *kosong*
Lamanyaaaaaaaaaa tinggalkan blog. zzzzz Tak berapa nak ada masa sbnrnya. Haihh. But not today. Even tgh massive headache, tgn still gatal jugak nak merapu.

Lama sgt tak menulis, and ofcourse, too many things happen. Biasalah, problem will not stop from coming, that life isn't it?
For sure, Imma Assistant Officer kt company jual beli emas area JohorJaya ni. Hell yeah, tak larat nak menjawab setiap pertanyaan org2 yg meragui company ni. Adehhh gua kerja sini, gua tau laaa. Zzzz So far, semuanya okay, nd alhamdulillah imma L license holder. yeyy *dancing* Tinggal nk belajar 9jam, pahtu QTI pahtu JPJ. Blerghh *telan air liur* hee Takut laa, bak kata cikgu tu, gangster pun kalau jumpa jpj kecut jugakk. Lols ;D
Dewasa ni rumit. Sebab apa rumit? Sbb semua benda terletak kat bahu kita ni. Tu bagi aku lahh. Sbb aku tak ada Abah utk takecare Mak, sbb kakak dah kahwin yg kena takecare anak-anak dia, sbb abg aku kurang matang berbanding aku. *ha yg ni tak boleh blah. But its a fact --' So I'm the one who take over all over the things. Yaa. Jaga Mak, make sure dia happy, ituu, inii. Bukan nak mengeluh, cuma terkadang rasa tak ada masa untuk diri sendiri. Tapi setiap kali rasa nak memberontak tu dtg, tiap kali tu jugak aku refresh balik otak ni, igt balik semua pengorbanan Mak selama hampir 21tahun nak besarkan aku ni. Then kenapa aku tak boleh ye dak? *angkat kening*

Birthday Mak-2013
Mak, 
Maaf sbb adik tak jadi anak yg membanggakan. Maaf sbb tak dpt belikan mak mcm2. Maaf sbb byk menyusahkan mak selama hampir 21 tahun. Maaf selalu buat mak susah hati. Maaf untuk setiap inci salah adik pd mak. *im cryingg
Haihh Dialah yang paling sabar layan kerenah. Dialah yg paling kuat lalui susah. Dialah yg paling byk menangis. Dear Allah, pls protect her no matter what happen. Cause I love her infinity :(

"Lagipun ada bagusnya tak kahwin muda muda ni. Kawan mak punya anak ramai yg bercerai berai. Mak taknaklah nnt anak mak mcm tu. Mintak dijauhkan" - Mak, 2013

Cousin's Wedd-2013
The one who called 'buahhati'. Alhamdulillah, we made it. Setahun lebih dah we both jalinkan hbgn, lalui setiap inci liku liku kehidupan sesama. Masa aku jatuh, he is the one who pull me up. Always be beside me. Buat aku rasa happy. Ada jugak masa dia jatuh, aku pun cuba jadi yg terbaik untuk diri dia. Even dia nothing, aku ttp sygkan dia. Layak ke aku nak memilih? Sedangkan diri sendiri ni mcm ni? So I'm really appreciate for 'this' best creatures yg Allah dah bg pd aku. 
*Sebab apa aku pilih gmbr yg ni? Dah la muka aku buruk. Ye dak? lewsss -,-
Sbb gambar ni lah pencetus segalanya. I mean, masa cousin wedd ni, ofcourse lah semua sedara mara dtg. And malangnya, diorg dah menyalahgunakan waktu gathering tu. Sedang asyik kitorang berbual, ala bukan duduk berdua-duaan pun, reramai kot dgn sepupu semua, depan depan makcik2 sekalian tu lah jugak kat ruang tamu dpn pelamin, bukan main syok bercerita psl ank Maklang ni haa. Ckp yg bukan2 psl aku. Sampai taraf maruah aku diorg letak bwh tapak kaki diorg. Itu aku  still boleh diam, tp diorg dah buat mak aku susah hati. Paham? Haihh Diorg tu semua ada anak perempuan, bukan nak mendoakan, cuma nak mengingatkan yg "Karma has no menu" what you talk, will happen to you. Take note dearest makcik. Hmp
Actually, we both pun sama mcm org lain. Ada keinginan utk bina masjid. Nak kahwin, buat majlis, pakai cantik2, jemput kawan2, sedara mara. Rasa cemburu jugak bila tgk ada yg dah bwk beby even sama umur nd they live happily. Tp buat masa skrg ni, byk lagi perkara yg kami perlu uruskan. Dia pun anak lelaki sulung dlm family, so aku kena bagi dia masa untuk stabilkan diri dia. And same will goes to me. Aku kena pastikan mak cukup makan pakai semua, then diri aku, then barulah dpt pikir utk yg lebih2 tu. Sama, kami sama. Aku tak pernah terlintas nak merungut dgn keadaan dia. Sbb bg aku, dengan adanya dia di setiap hari hari yg aku lalui, dah cukup memudahkan segala yg rumit rumit. Cukuplah kalau kita saling memahami keadaan masing2, inshaallah semuanya okay. Kan syg? Thankyou for everysingle thing dearest, semoga Allah sentiasa memudahkan urusan kita, inshaallah. Me heart you *tears dropping

"Sabar ye syg.. Abg tau syg kuat kan.. :)" - Abang, 2013

Latest version of mineee,

Mcm ni jelaa, tak gemok gemok. Zzzzzzz Takpela yg penting sihat. Ye dakkk? hee I think I better stop now. Eh but before thatt, nak wish a very very very congratulations pd bestie bestie yg dah pun tamat pengajian diploma merekaaa. And Special Congrates infinity utk dearest NUR SYAZA SUHADI *firework* hee You made it sayang! Congrates ;DD Okay then, till we meet soon. Inshaallah, Assalamualaikum.

Love, 
Byzuraa, 2013