Deepest sadness late at night

Paling sukar bila berhadapan dgn masalah hati dan perasaan...
Keburukan aku, aku tak pernah nak jaga hati sendiri... Entahlah.. Kdg aku siap berdoa supaya hati aku ni tak selembut ni.. Teringin nak jd yg heartless.. Yg hati kering yg tak kesah apa nak jadi jadi la..
Tp tak penah dpt perasaan mcmtu... Sedih..

Termasuk taun ni, maknanya dah kali ketiga raya dgn dia... Mcm mcm benda jd... Mmg seronok tp bila igt balik... Since taun petama, aku sggup ketepikan mak, demi nak jaga hati family dia nak jaga hati dia, aku sggup tinggalkan mak, aku beraya kat rumah dia.... Tahun kedua, mlm raya pagi raya aku ada dgn mak.. Tp raya kedua, aku tinggalkan mak lagi, aku ikut dia balik sana... Betapa sygnya aku pd dia.. Tp berdosa besar aku buat mak sedih, tinggalkan mak :'(
Tahun ni... Aku sendiri tak mampu nak kesana... Apatah lagi nak tinggalkan mak.. Tak sanggup lg nak buat mak susah :( Jauh sgt dlm sudut hati aku bertanya, tak ada terdetik ke dlm hati dia nk beraya kt sini, mcmana sggupnya aku tinggalkan mak yg tak ada "abah" nak teman dia.. Mmg la bila fikir balik dia ank lelaki, yg banyak benda dia kena buat utk persiapan raya.. Mmg sbb alasan tu jugak la aku buat keputusan utk sggup tgglkan mak sebelum sebelum ni... Tp tak pernah agaknya ye dlm hati dia terdetik utk berkorban benda yg sama...? Ya Allah.. Besarnya harapan tingginya harap aku... Jgn berangan lah baizura... Terima lah hakikat yg semua tu mustahil...
Tahun ni tak tau mcmana gayanya.. Paling sedih, aku tak dpt sumbang apa apa utk cantikkan rumah utk buat mak gembira... Tebalnya muka setiap kali berhadapan ahli keluarga yg lain... Sbb akulah manusia paling menyusahkan diorg... Aku lah yg paling malang paling mendatangkan masalah paling selalu buat mak sedih... :( ya allah, kau peliharalah ibu ku... Pjgkan umur dia supaya sempat aku berbakti pdnya lagi.. :( jadikan aku anak yg berguna ya allah..... ;(