December 31st, 2015

A very last day of 2015. Esok dah 2016. Umur pun dah jadi 24. And I'm still terkapai-kapai nak survive. Entahlah, bukan nak mengeluh, tapi 2015 dah cukup buat aku rasa hancur, berkecai.
Tapi alhamdulillah Allah masih bagi peluang aku bernafas & still surviving.

Tak terucap peritnya 2015. Sampai harini, hari terakhir 2015, aku still bersama & terbawa-bawa perasaan kecewa dengan kehidupan. Yang mana aku sendiri taktau siapa sebenarnya 'kawan, sahabat, bestfriend' aku. Or maybe I dont have even one? Entah. Aku jemu. Aku buntu siapa aku patut percaya. Dah kalau semua org pun nak bad mouthing psl aku tapi depan aku tunjuk macam suka berkawan dengan aku. Kalau kau orang (ada readers ke? hahaha) jadi aku, rasa fuxked up tak? Confius, sedih, pelik, geram, rasa terkhianati, & rasa tak tau nak buat macamana lagi, infinity. Everyone did great. Buat aku rasa lost. Campak aku jauh jatuh kebawah. Dengan aku sama sama cakap benda benda tu tapi tiba tiba cuba nak sampaikan dengan pointing the crime just on me. And what do you expect me to feel or to do? Takkan nak aku buat benda yang sama? I dont think its a smart thing to do. Dah berkali. Tapi aku dah lali. Jadi aku tarik diri, biar semua org happy. Biarlah segala yang buruk buruk di point di tuding cuma pada aku. Aku terima. Aku tak ada kudrat nak melawan segala kebencian dunia. Aku serah diri, cuma pada Dia.
Jadi overall --- aku gagal dalam menjalinkan hubungan persahabatan, sesama manusia. I just have to accept the fact that ---
"Some will hate you, pretend they loves you, but at the same time they try to eliminates you",
"Everything is temporary",
"People change, it's happen all the time"
...and etc

Terlalu banyak yang aku lalui sepanjang 2015. Jobless, bertukar-tukar kerja. Dah dapat kerja sesuai, selesa, boss baik, gaji okay, satu tempat dengan kawan baik, ditakdirkan pulak bukan tertulis rezeki aku kat situ. Aku resign pada bulan yang sama gaji aku naik untuk kali ketiga. Semua org cakap aku gila. Tapi nak buat macamana, diorang tak hadap apa yang aku hadap. Jadi aku tewas lagi. Demi Allah, tak pernah pernah aku rasa hancur sehancurnya aku selama aku kerja kat situ. And anyone yang kata make it simple, just buat bodoh tak payah peduli semua tu cuma boleh try to fit in my shoes, i'll bet u'll fall in the first step. I swear. Memanglah mana mana tempat kerja pun akan ada je masalah. Memang. Aku sendiri pun pernah nasihat orang mcmtu, suruh buat bodoh suruh jangan dilayan, suruh bertahan sebab gaji apa semua. But then aku lalui sendiri & aku pun tak dapat tangani masalah tu. Ironi kan? Hahaha Entahlah, kalau diberi peluang, ingin shj aku hamburkan kata-kata kesat tapi aku tau cuma orang bodoh shj yang mengekspresikan emosi dengan cara mcm tu. Maka aku mohon sangat sangat supaya aku dikurniakan kekuatan serta keikhlasan dan keredhaan untuk memaafkan semua orang yang dah khianati, aniaya aku. Aku cuma hamba Allah swt yang paling lemah. Tak mampu aku tepis semua kebencian dunia terhadap diri aku. Biarlah kehancuran ini cuma aku yang rasa dan lalui.

Last but not least, aku tak ada apa apa azam untuk 2016. Cuma aku mohon yang baik-baik je sepanjang tahun & selagi bernyawa. Mana yang baik akan aku cuba yang terbaik  mana yang tak baik aku cuba sedaya upaya untuk elak. Inshallah

Next two weeks Syaza kahwin, april nanti pulak shaq. I'm so happy for both. Kalau panjang umur ada rezeki, mesti nanti aku naik pelamin diorg dah ada baby dalam perut. Hehe Semoga segalanya dipermudahkan untuk diorg yang bakal berkahwin, & diberkati sampai akhir hayat. Inshallah. Selamat tahun baru! Jadilah orang yang baik walaupun tidak dilayan dengan baik. Ingat tu! hehehe