Ya Allah... Sesungguhnya paling aku benci perasaan yg jenisnya mcmni.. Allah.... Tak kuatnya rasa nak lalui segala yg pahit jerih lagi.. Tp apa sgt lah daya aku ni.. Manusia hina, lemah tak ada apa apa hak... Mcm2 jenis kebencian yg muncul dlm hidup aku ni.. Entah bila diri ni nak disenangi semua org... Mana sudut pun ttp ada yg membenci.... Hina sgt ke manusia nama baizura ni...? Entah bila aku dpt bahagiakan manusia yg nama dia mak.. Smpai saat ni, masih aku lah anak yg paling tak berguna.. Ya Allah... Aku mohon kekuatan... Tak ada tempat lagi utk aku mengadu segala sedih sebak diri ni.. Sedangkan org yg paling aku sayang paling aku cinta pun belum tentu sudi nak dengar segala yg nak aku luahkan... Astarfirullah.. Hampir pernah aku putus harap... Tp ttp jugak aku kena lalui semuanya..
Soal cinta... Aku jadi malu pd diri sendiri... Berhentilah menagih kasih sayang, simpati dan perhatian... Sedar diri yg aku dgn dia belum ada apa apa ikatan... Jd, dia masih bebas melakukan segala benda tanpa persetujuan aku... Suka atau tak, bukan urusan dia utk ambil tau... Dia pun ada hak utk diri dia sendiri... Belajar bagi ruang.. Belajar....

Ya Allah..... Tabahkan hati aku... Kuatkan semangat aku.... 😔